freewillies-ontour.reismee.nl

We zijn weg!

Zooooooooooooo, ons huis heeft ons uitgezwaaid!

Laughing

Vandaag hebben we Arnhem verlaten... raar gevoel hoor! Maar ook een goed gevoel: EINDELIJK!

Als ‘afscheid' en om nog even te relaxen na al die weken hard werken, zijn we nog lekker de stad in geweest. Voor de laatste keer geluncht op het dakterras van de V&D (wat hebben ze daar toch lekkere dingen!), voor de laatste keer één afscheidsbiertje bij onze stamkroeg Atlanta gedronken (en we zijn Heineken in de afgelopen weken lekker gaan vinden... da's raar...), nog één blik op ons huis geworpen... Onder de ‘foto-tab' staan de bijpassende plaatjes

Wink

Daarna nog even langs een Husaberg dealer in Veldhoven om de laatste spullen voor onze motoren te halen en daarna door naar de ouders van Tom in België.

Naar BELGIE ja!

Voor iedereen die niet helemaal (meer) weet wat we nu eigenlijk gaan doen, zullen we dat eerst ‘ns ff uitleggen:

Dus: we gaan voor onbepaalde tijd naar Oostenrijk. Dat is inderdaad niet wat we in eerste instantie (de afgelopen 3 jaar alweer....) van plan waren. Het plan was nl. om ons huis te verkopen en dan vrijwilligerswerk in Australië en Nieuw-Zeeland te gaan doen. Aangezien het huis nog steeds te koop staat en wij toch eindelijk eens weg wilden, hebben we besloten ‘m te verhuren (ondertussen blijftie te koop staan). En om dan toch wat dichter ‘bij huis' te zijn, gaan we eerst naar een ander potentieel woonland en dat is dus Oostenrijk. En nu bleek dat hetzelfde vrijwilligerswerk dat we Down Under wilde gaan doen ook in Oostenrijk kan!

We gaan WWOOFEN. Wat? WWOOF staat voor Willing Workers On Organic Farms. We zijn lid geworden van WWOOF Oostenrijk, dan krijg je een boekje thuisgestuurd waar een paar 100 adressen instaan van bedrijven die werken met vrijwilligers die daar dan kost en inwoning voor terug krijgen. (...het WWOOF-boekje van Australië (met 'n paar 1000 adressen...) hebben we ‘maar even' in een verhuisdoos gedaan...) Je werkt 4 tot 5 uur op een dag en verder ben je ‘vrij'. De adressen in Oostenrijk zijn heel verschillend: veel boerderijen uiteraard. De ene met alleen landbouw, de ander met alleen veeteelt maar ook combi's. Ook een school die vrijwilligers zoekt die de kinderen engelse les willen geven. En een manege waar jongeren met gedragsproblemen worden opgevangen. Een wandelorganisatie waar je de wandelpaden voor mag onderhouden en nieuwe routes mag uitzetten. Een aantal adressen hebben we inmiddels geselecteerd maar de komende weken hebben we alle tijd om op ons gemakkie alles door te nemen. En dan maar ‘ns kijken hoe lang we die manier van leven gaan volhouden!

Nu eerst moeten we onze kindjes (lees: motoren) nog klaar maken voor het grote avontuur. Het lukte niet om dat allemaal nog in die afgelopen weken in Arnhem te doen.

Maar maakt allemaal niet uit want: WE HEBBEN DE TIJD!!! Woehoeoeoeo! Wat een heerlijk gevoel!

En dan nog een kleine mogelijke tegenvaller... de afgelopen weken is de koppeling van de Ford Transit gaan doorslippen... dus misschien dat we zelfs ‘nog ff' de koppeling moeten vervangen... Nou ja, wilde Tom zelf nog wel doen. Vindt ie leuk en leerzaam. Dus Oostenrijk moet nog even op ons wachten...

Want nu we dus voor Oostenrijk hebben gekozen, kunnen we ook op een andere manier reizen dan alleen die rugzak die mee naar Australië zou gaan...

Onze Ford Transit (voor ingewijden ook wel de T*bus genoemd ;)) vullen we met ons speelgoed: de motoren, de mountainbikes, de wandelschoenen... en daarmee gaan we op pad.

En die T staat inmiddels voor Tetris want we hebben in 2 ritten naar België de bus zó vol geladen dat 't wel een Tetris spelletje leek. Elk hoekje en gaatje was gevuld.

Een deel van onze spullen blijft in België en een deel gaat mee op reis.

Een soort rugzak op 4 wielen

Laughing

Nou, tot zover ons eerste wat uitgebreide verslag. De komende dagen zal het allemaal nog niet zo spannend zijn... Maar we houden jullie op de hoogte!

Ow, en mocht je ons nog persoonlijke berichtjes willen sturen: al onze mailadressen zijn nog steeds actief. De jippiedepippies, de st.antonies en de dianawerkt.

Leuk als je eens een reactie achter laat! Dat maakt het wat meer 2-rictingenverkeer, deze communicatie. Wel zo gezellig!

Tot de volgende keer!

Gerdienke

Ola!
Vanuit Barça een berichtje. Cool dat t nu zover is, maar ook spannend natuurlijk.
Wij wensen jullie veel geluk en plezier op jullie reis. T klinkt nu al geweldig!

Liefs,
Gerdienke

Tineke Kok

We wensen jullie een heel goede (af) reis en veel plezier in Oostenrijk. We houden ons wel via jullie verhalen op de hoogte.
Liefs, mam en Piet

Tom en Diana

@ mam: en zoals je in het filmpje kunt zien: de webcam doet 't! Dus dat skypen moet ook wel goed komen :) Dan heb je beeld en geluid in één. Nu nog die frisse berglucht overbrengen... nou ja, die fantaseer je er tzt wel bij :)

Petra

Heel veel succes met verdere voorbereidingen in België. En dat jullie maar lekker snel naar Oostenrijk kunnen.

Katinka

De T-bus met T en D :-)...heel veel plezier...

Elke

waar blijven de nieuwste werkverhalen?